GUIA DIDÀCTICA
COMPETÈNCIES:
- Competència 1. Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre'n la causalitat històrica
- Competència 2. Aplicar els procediments de la recerca històrica a partir de la
formulació de preguntes i l'anàlisi de fonts, per interpretar el passat
- Competència 3. Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals
- Competència 4. Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics
OBJECTIUS:
- Descriure el procés d'hominització
- Conèixer les etapes de la prehistòria
- Analitzar el rol de la dona a les societats prehistòriques i comparar-ho amb la realitat actual
CONTINGUTS:
- Cronologia i temps històric. Situació en el temps i en l'espai dels fets històrics rellevants
- Procés d'hominització. Formes de vida dels pobles prehistòrics: paleolític i neolític
(organització social, economia, creences i manifestacions artístiques)
- Les dones en la història i en les societats actuals
- Textos de les ciències socials: descripció, explicació, justificació, interpretació i
argumentació, i vocabulari propi.
- Vincles entre el passat, el present i el futur
CRITERIS D'AVALUACIÓ
- Identificar i analitzar els trets bàsics de la prehistòria, i descriure les característiques del paleolític.
- Analitzar la transcendència de la revolució neolítica i la seva difusió
TEMPORALITZACIÓ
- Sessió 1: coneixements previs i repte 1
- Sessió 2: repte 2
- Sessió 3: repte 3
- Sessió 4: producte final i avaluació